קרה לכם שאתם שואלים "מה?" מספר פעמים, ועדיין לא שמעתם, אז אתם נאלצים להנהן ולקוות שזה יספיק? מגבירים את הטלוויזיה עד הסוף? מאשימים את ילדיכם שהם מדברים לא ברור? מעדיפים לראות סרטים עם כתוביות? מבקשים מאנשים להגביר את הקול? כבר הרבה זמן שלא שמעתם את הציפורים מצייצות? יכול להיות שיש לכם בעיות שמיעה.
אנשים רבים שמתמודדים עם בעיות שמיעה, מעדיפים להתמודד עם המצב מאשר לנסות לטפל בו. הם יגידו לרוב דברים כמו "זה הגיל, אין מה לעשות", "אני שומע טוב, זה הם שמדברים חלש", "עם הזמן זה ישתפר, זו תקופה". המשפטים ה-כל כך מוכרים האלה, גורמים לאותם אנשים להישאר במצב הקיים, של בעיות שמיעה, וקושי בהתנהלות היומיומית. בנוסף, התחושות שמתלוות הן לא פשוטות, תחושה של בושה ומבוכה, ולעיתים תסכול רב מהקושי לקיים שיחה תקינה.
בעולם שמלא בפתרונות שמיעה משוכללים, יהיה חבל להמשיך להתמודד עם בעיות שמיעה. אחרי שעוברים את שלב ההכחשה, מגיע לרוב שלב ההשלמה, שם המצב מתחיל להשתנות לטובתכם. מהתור הראשון למכון השמיעה, ועד להתאמת מכשיר שמיעה שמתאים לכם.
השלב הראשון יהיה להגיע למכון השמיעה, ולבצע בדיקת שמיעה על ידי קלינאי תקשורת. במהלך הבדיקה תתבקשו להגיב לצלילים בתדרים שונים, כאשר כל אחד בוחן מימד אחר של צלילים ותדרים. לאחר פיענוח הבדיקה, קלינאי התקשורת יסביר לכם איך ניתן להתקדם, ויציג לכם בשקיפות את האופציות שעומדות בפניכם.
הגיע הרגע הגדול – התאמת מכשיר שמיעה
קלינאי התקשורת החביב מסביר לכם בחיוך שאתם זקוקים למכשיר שמיעה. אל תחשבו שכאן זה נגמר, כי התאמת מכשיר שמיעה היא שלב שיכול לקחת קצת זמן.
בעיות השמיעה עלולות להחמיר עם השנים, כאשר חלק ממערכת השמיעה לא נחשף לצלילים זמן רב "מחליד". בגלל שלא נעשה שימוש בעצבים שאחראים על פענוח הדיבור, החלקים עלולים להתנוון ולגרום לבעיות מתמשכות. ניתן למנוע את המצב הזה, "שנקרא דיסקרימינציה", על ידי טיפול בבעיה ברגע שבעיות השמיעה מתעוררות, ובכך למנוע נזקים נוספים.
לסיכום, על מנת לעבור את התהליך בחיוך, בחרו מכון שמיעה עם יחס סבלני וחם, שילווה אתכם מבדיקת השמיעה הראשונית, ועד לרגע בו אתם יוצאים בחיוך מהמכון ומרכיבים את מכשיר השמיעה שהותאם במיוחד אליכם.
מי יודע, בבוקר למחרת, אולי כבר תוכלו לשמוע ציפורים מצייצות.